MAXIN’S life

Rok 2020 byl lepší, než si myslíte

Rok 2020 se bude snad doživotně nést ve znamení COVID-19. První, co nás napadne, je právě tento virus a koronakrize s ním spjatá.

Určitě se mnozí z nás shodnou, že minulý rok nebyl ani zdaleka takový, jak jsme si představovali. Byl jiný, než jsme byli dosud zvyklí. Náročnější, doprovázený nejistotou, obavami nejen o sebe a své zdraví, ale i o blízké a své zaměstnání.

Vzniklá situace vyžadovala nemalé úsilí ze strany zaměstnavatelů, ale i samotných zaměstnanců. Naučil nás, co je pokora a jak cenné je zdraví. Rok 2020 s sebou přinesl výzvy, s nimiž jsme se museli potýkat i my v MAXIN’S Group…

JAK HODNOTÍ ROK 2020 ERIK MAXIN?

ERIK MAXIN: V roce 2020 jsme zaměstnali navzdory covidu více než 4 000 zaměstnanců.

Rok 2020 byl rokem zásadních změn, rokem pokory, rokem zefektivňování, kreativity, ale i rokem nejistoty, naděje i příležitostí. Byl to velmi rozmanitý rok. Vnímám výrazný rozdíl mezi první a druhou vlnou koronakrize. V té první nevěděli ani naši klienti, ani my ve firmě, co nás čeká. Byly cítit obavy v chování nejen firem, ale i obyčejných lidí. Firmám se propadly objednávky, některým i o 90 %. Nikdo nevěděl, jak dlouho tento stav potrvá. Měsíc, dva, rok? I my jsme pocítili pokles zájmu o naše služby, protože firmy zaměstnance nepotřebovaly, spíš snižovaly stavy i vlastních zaměstnanců. Báli se zaměstnanci i zaměstnavatelé. Vůbec se jim nedivím. Nikdo nevěděl, co může od pandemie čekat.

Celkově vzrostla pracovní neschopnost. Lidé se báli pracovat, báli se, že přijdou do práce a nakazí se covidem. Někdy ze 100 lidí nepřišlo i 20. My jsme museli lidi kooperativně nahrazovat. Klienti rušili objednávky, snižovali výrobu, mnozí zavřeli fabriky i na 3 měsíce.

Během 20 let praxe jsem poprvé stál před takovou překážkou, na uvedené neexistují poučky ani návody. Uvedené období nás stálo obrovské peníze i úsilí. Kdyby si firma nevytvářela rezervy, myslím si, že bychom byli na kolenou. V naší skupině jsme vytvořili krizový štáb, který denně „ad hoc“ řešil problémy, které se vyskytly. Byli jsme nuceni vytvořit A/B manažerské týmy, které se navzájem nepotkávaly a byly schopné za sebe zaskočit. Naši koordinátoři jsou v první linii, denně se potkávají s tisíci našich zaměstnanců a zaměstnancům nelze říct: „Neubytujeme tě, protože jsme všichni PN.“ Bylo to velmi komplikované, nové. Nebyla to jednoduchá situace a přiznám se, že mi hlavou vířily skutečně různé myšlenky, co a jak se bude vyvíjet. Nicméně, problémy, které vzešly z této situace, se nám dařilo úspěšně řešit. Jsme moudřejší a velmi nás to posílilo.

Na průběhu druhé vlny můžeme vidět signály ve vnímání a chování firem i zaměstnanců, jako bychom se se všemi průvodními jevy kolem koronakrize naučili žít.

Dnes už víme, že koronavirus sám od sebe neodejde, avšak my nějakým způsobem fungovat a žít musíme. Objednávky až tak nepadají, naši klienti na nás mají požadavky, jako by se nic nedělo, a firmy, které se v první vlně úplně zastavily, nyní potřebují dohnat zameškané objednávky i stanovené plány. Objednávky na dodání personálu se nám po počáteční nepříznivé situaci v první vlně zvedly o 100 %, což vnímáme samozřejmě velmi pozitivně. Za posledních 6 měsíců se nám podařilo zdvojnásobit všechny měřitelné ukazatele naší skupiny firem.

Za úspěch vděčíme důvěře našich klientů při řešeních, která jim nabízíme, taktéž managementu naší skupiny i věrným a spokojeným přiděleným zaměstnancům Maxin’s Group.

V první polovině roku 2021 však očekáváme útlum v některých sektorech průmyslu, i proto už nyní hledáme alternativy uplatnění pro své lidi působící v ohrožených odvětvích. Velmi mně potěšilo, že to můj manažerský tým zvládl, a jsem na to, jak to zvládl, velmi hrdý. Patří mu uznání í poděkování. Věřím, že všechno bude směřovat už jen k lepšímu a rok 2021 bude lepší než rok 2020.

Hledáte práci?

Nechte nám svůj kontakt a my se vám ozveme.

Zadejte vaše telefonní číslo.
Souhlaste se zpracováním osobních údajů.

Správa sa odosiela ...