fbpx
MAXIN´S TIPY

Zaměstnanecké benefity: Které nejvíce oceňují zaměstnanci?

Zaměstnanecké benefity: Které nejvíce oceňují zaměstnanci?

Zaměstnanecké benefity jsou jedním z nástrojů pro získání nových a udržení osvědčených a zkušených zaměstnanců. Sestavit mix vhodných benefitů, z nichž profitují obě strany – tedy zaměstnavatel i zaměstnanec – je přitom alchymií. I proto je důležité znát své lidi, ale ovládat i tvrdá data.

Už dávno neplatí, že oblíbeným zaměstnaneckým benefitem je služební telefon. Ten se stal spíše otravnou přítěží. Služební auto je podstatně oblíbenější, ale na něj má nárok jen několik zaměstnanců.

„Systém zaměstnaneckých benefitů musí být nastaven tak, aby byl co nejspravedlivější a zároveň motivační. Aby zaměstnanci benefity vnímali jako snahu zaměstnavatele vyjádřit jim poděkování a zároveň zpříjemnit pracovní nebo soukromý život,“ řekla Katarína Garajová, generální ředitelka z personalní agentury MAXIN´S Group.

Nejoblíbenější benefity

Z jarního průzkumu společnosti Edenred o zaměstnaneckých benefitech vyplynulo, že zaměstnanci nejvíce oceňují stravovací poukázky, resp. karty, finanční odměny a dny volna navíc.

Druhým nejoblíbenějším benefitem, který v průzkumu získal 54 procent, jsou finanční odměny. Třeticu nejoblíbenějších benefitů uzavírají dny volna navíc, což oceňuje 43 procent zaměstnanců.

Oblibě se těší i příspěvky na důchodové spoření, na pojištění, na dopravu a možnost nakupovat za zvýhodněné, zaměstnanecké ceny. „V náročných časech, které žijeme a vypadá, že ještě nějakou dobu potrvají, zaměstnanci vždy dokáží ocenit benefity, které zlepšují jeho finanční situaci a také takové, které pomáhají zajišťovat balanc mezi pracovním a soukromým životem. Tento druh benefitů bude pro zaměstnance atraktivní i v následujících letech,“ je přesvědčena K. Garajová.

Jak se připravit na budoucnost

Mezi atraktivní benefity bude určitě patřit i nadstandardní zdravotní péče, případně dentální péče a podpora duševního zdraví.

Tam, kde je možné pracovat z domu nebo na dálku, se pro některé zaměstnance stává vysoce atraktivním benefitem workation, kdy se práce dlouhodobě vykonává z jiného místa než je domov. „Workation umožňuje zaměstnancům cestovat, respektive být mimo pracoviště, a zároveň pracovat. V době, kdy work-life-balance získává na důležitosti, se stává ideálním pracovním benefitem, který může pomoci přilákat a udržet si kvalitní a výkonné lidi,“ potvrdila naše generální ředitelka.

Pro exponované manažery, ale i lidi z pomáhajících profesí, kde je vysoké riziko vyhoření, je již dnes velmi žádaný, i když zatím málo poskytovaný benefit ve formě dodatečného volna nebo sabatikalu. Umožňuje zregenerovat fyzické, ale zejména duševní síly, opět získat nadhled a odstup, což zase podporuje kreativitu a výkonnost.

Výhody pro zaměstnavatele

Mix benefitů by měl být nastaven tak, aby přinášel užitek i zaměstnavateli. Proto je důležité, aby benefity v co největší míře vyhovovaly reálným potřebám zaměstnanců. „Tyto potřeby lze zkoumat například prostřednictvím dotazníků nebo pohovorů. Nemusí být nastaveno plošně, kde všichni dostávají všechno stejné. Je možné je variovat pro více skupin zaměstnanců, samozřejmě tak, aby jejich hodnota byla stejná,“ poradila generální ředitelka personální agentury MAXIN´S Group.

Podle již zmiňovaného průzkumu Edenred, dobře nastavené zaměstnanecké benefity dokáží zvýšit celkovou spokojenost zaměstnance se zaměstnavatelem až o 90 procent. Podle 45 procent dotázaných benefity posilují loajalitu pracovníků k firmě a podle 28 procent dotázaných zaměstnanců zvyšují atraktivitu firmy na trhu práce.

„Jde o silné nástroje, jak mít spokojené zaměstnance, a tím rozvíjet i svůj byznys nebo podnikání. Zejména pokud jsou benefity správně zvoleny, přinášejí prospěch oběma stranám,“ uzavřela K. Gajarová.

Hledáte práci?

Nechte nám svůj kontakt a my se vám ozveme.

Zadejte vaše telefonní číslo.
Souhlaste se zpracováním osobních údajů.

Správa sa odosiela ...

maier
astrafood